Trouw aan Chanel

Chanel no5

By Lilivanili

Toen ik 16 jaar was kocht ik mijn eerste fles Chanel parfum. Nu 14 jaar verder (auw, mijn vingers, it hurts, I’m old) is er geen maand voorbij gegaan zonder Chanel parfum, ik kan vaststellen dat we onafscheidelijk zijn.

Ik had toen goed betaalde bijbaantjes en gaf het geld met liefde uit aan Chanel. Mijn moeder werd elke keer weer kwaad als er weer een nieuw flesje in mijn kamer stond, inmiddels had ik een aardige collectie aan lege flessen parfum op mijn kamer staan. Want ik gooide lege Chanel flessen niet weg, mijn collectie stond op een eenvoudige boekenplank in mijn kamer. Ze vertelde mij dat ik moest leren sparen en niet het geld waar zo hard voor gewerkt is aan parfum moest uitgeven. Ze vertelde mij dat als ik op een dag uit huis zou gaan mij zou druk maken om de vaste lasten en alle andere kosten die erbij komen kijken en mijn prioriteiten op financieel vlak anders zou leggen.

Mijn antwoord hierop was elke keer weer: “Nou aangezien ik nu nog thuis woon en geen vaste lasten heb  geniet ik er nu lekker extra van Chanel parfum” en “Ik blijf  Chanel trouw, altijd”.

Toen mijn droom twee jaar geleden uitkwam en mijn eerste Chanel tas kocht heb ik dit geheim gehouden voor mijn moeder. Picture this, ik, volwassen, zelf moeder en toch je eigen moeder niet durven te vertellen wat zo een tasje nu eigenlijk kost en dat je er één hebt. Stiekem, diep van binnen, weet ik dat ze gelijk heeft en het te zot voor woorden is om zoveel geld uit te geven voor een stukje kaviaar leer. Maar elke keer weer geniet ik van binnen en springt dat Chanel meisje in mij de lucht in als ik mijn tasje zie. Want het blijft een klassieker, eentje die ik  in mijn testament opneem en overdraag aan mijn dochter die het op haar beurt weer doorgeeft aan haar dochter…want Chanel blijft. No matter what.

One thought on “Trouw aan Chanel

  1. Pingback: Daily Cup of Bla Bla Bla » Oh la la: Luxery at Designer-Vintage

Geef een reactie

