Personal: Bye Bye Whatsapp

image via memeburn

image via memeburn

Het waren vijf goede jaren samen WhatsApp. Niet alleen heb jij ervoor gezorgd dat ik op een toegankelijke manier berichten, foto’s en video’s met mijn familie en vrienden kon uitwisselen, ook  kon ik zonder kosten alles delen met mijn contacten in het buitenland. Het was mooi, de groepsgesprekken met mijn zussen, de duizenden foto’s die ik heb gedeeld en heb ontvangen van anderen.

Afgelopen week hebben jullie bekend gemaakt dat jullie gaan ‘samenwerken’ met Fakebook, jullie gebruiken het woord samenwerken maar ondertussen heeft Facebook 19 miljard afgetikt deels cash, deels in aandelen. Slimme zet van Facebook aangezien zij niet meer groeien, je mot toch wat he.

Persoonlijk ben ik nooit een privé Fakebooker geweest, heb het alleen gebruikt voor zakelijke doeleinden. En ben al helemaal niet that gall die duckfacend op foto’s gaat, deelt en op zoek gaat naar die ene, die ene die ik nooit zie of spreek maar wel heel benieuwd ben naar zijn of haar duckface en personal life.

Internet en alle voortvloeisels hiervan hebben het leven al zo veranderd, ook ik maak hier gebruik van en profiteer hiervan. Het maakt ook mijn leven makkelijk(er). Maar heb altijd een vraagteken gezet op het privacybeleid van Facebook en waarom je nu een privéaccount zou moeten hebben.

Stick to the point Nes, bye bye WhatsApp is het onderwerp. Aangezien onze grote maffiavriend Mark Z. er super goed in slaagt om alles wat wij hem hebben gegeven op Facebook, op te slaan vraag ik mij af wat er nu gaat gebeuren met het verkeer op WhatsApp.

Genoeg gezegd en het nodige gedaan, account op WhatsApp ging er vanochtend af, de reden die ik heb opgegeven bij WhatsApp: Facebook got you now, I’m gone.

Ik ben over naar Telegram.

Geef een reactie

