Personal battle: Mrs. Carter vs me

beyonce-mug

Uit recent onderzoek is gebleken dat moeders 17 minuten per dag voor zichzelf hebben. Ik verzin dit niet zelf check facts. Dit in combinatie met een betaalde baan, kinderen en het huishouden. Auw, ja dat doet pijn.

Nu moet ik als moeder van twee eerlijk bekennen dat ik echt kan genieten een ‘alleen moment’, deze zijn zeldzaam. Heel zeldzaam. En onder de douche staan telt niet, want geloof mij, negen van de tien keer ben ik aan het bidden dat ze mij met rust laten.

Hier hebben we weer zo een moment van ‘rust’ want kindlief één is een animatiefilm aan het kijken (met dolby surround 5.1 uit grote boxen, hier plek voor agressieve emoticons die ik niet gebruik) terwijl de babyphone aanstaat want kindlief twee kan elk moment wakker worden. En dan hoor ik dat ene stemmetje in me roepen: ‘typ door, typ door!!!!’ want vanavond zult gij Homeland kijken en misschien een aflevering Gossip Girl (ja schokkend hè) en dan ben je te moe en lui om hieraan te ‘werken’.

What would Bey do

Luxe problemen? Want sja, ik heb net zoveel uren in mijn dag als Beyonce Carter-Knowles heeft. Auw, dat doet nog meer pijn. Wat zij BC (before child) heeft bereikt  even niet meegerekend bij het opstellen van deze vergelijking. Momenteel is ze bezig met ‘Mrs. Carter World tour’, heeft ze recentelijk een nieuw visueel album ‘Beyonce’ uitgebracht, een clip opgenomen met manlief, trad op tijdens de Grammy’s én is moeder. It’s like a slap in my face.

Maar even serieus, in my defense, heeft zij niet veertien nanny’s en twintig man personeel in huis voor allerlei taakjes? Voor het huishouden, de tuin, een chauffeur, bewaking, stylistes, visagisten, etc? With all due respect Queen B, bedoel het niet kwaad, wil alleen een quick scan hebben van twee hele verschillende vrouwen die beide moeder zijn. Waar waren we, àh het personeel dat alles voor je doet, jou aankleedt en opmaakt, voor je kookt en je kind verschoond. Ja hallo, dan zou ik ook de sterren van de hemel zingen, een clip opnemen met manlief over hoe ‘Drunk in love’ we zijn.
Ik zal je eens vertellen waarom jij tijd hebt om Drunk in love te zijn en je na zo een nacht wakker wordt op de keukenvloer B, dit omdat jouw keukenvloer schoon is en schoon blijft, omdat jouw dochter geen babyphone heeft maar drie nanny’s die nachtdienst hebben EN dankzij deze nanny’s jij ook morgen kunt uitslapen na zo een wilde nacht waarover jij en je man Jay zingen…

….maar eerlijk Queen B werkt er hard voor, truly inspiring, respect! always be yourself

Geef een reactie

