Home: fresh & clean

Met een geboren killer bloedhond neus en het feit dat ik een nervous breakdown krijg van frituurlucht leek het mij wel leuk een stukje te schrijven over frisse geuren voor in huis. Ja een behoorlijke desperate housewives gehalte maar you keep on reading!

Elk huis heeft haar eigen geur. Je ruikt het als je bij iemand binnen loopt, je haalt toch een keer adem door je neus en analyseert het. Hier kun je niet om heen, misschien was je hier niet bewust van, maar het is zo. 

Zelf houd ik mijn huis fris door het elke dag flink te laten luchten, weer of geen weer alle ramen en deuren gaan even open. Ook krijg ik een frisse geur in mijn woning door het routine schoonmaakrondje elke dag. Elke dag poetsen in huis is een must do with kids, waar geleefd wordt met kinderen blijf je poetsen totdat je er bij neervalt. Alle schoonmaakmiddelen worden op geur getest door mij. Bijvoorbeeld de roze Andy allesreiniger overtreft alle andere. Ik krijg een allergische reactie als het binnen naar eten van gisteren ruikt. Dit soort geurtjes verban ik snel en effectief alsof we nooit hebben gegeten. Neurotikje. Just can’t live with that smell.

Ik vind het heerlijk als ik de was in het souterrain heb opgehangen en de geuren van Ariel en Robijn hun weg naar boven vinden, zo ruikt het hele huis er naar, ik kick er op. Ja beetje sick, I get it.

foto 2 (1)

image (14)

’s Avonds brand ik kaarsjes in huis, het liefst met een subtiel geurtje. Ik krijg hoofdpijn van kaarsen die te veel en te sterk ruiken. Ik heb daarom al heel wat geurkaarsen uitgeprobeerd en ben eindelijk op één gekomen die heerlijk fris naar schoon katoen ruikt, plus een hele aangename bijkomstigheid, merk ik dat dit kaarsje een killer is en andere ongewenste geurtjes als eten weg werkt.

image (15)   Voor de 24/7 geur koop ik om de twee maanden de geurstokjes van Rituals.

Cotton fields kaars is te koop bij de Kruidvat. Grote kaars €3,99 kleine kaars €1,79
Rituals geurstokjes compleet €23,50, navulling € 21,00

One thought on “Home: fresh & clean

Geef een reactie

