Low Carb: Pizza? Nee Meatza!

Tijd voor een glutenvrij en koolhydraatarm pizza recept die ook nog overheerlijk is. De oplossing is de Meatza met een bodem van gehakt. Ook belangrijk, het is makkelijk te maken, zeer keukenfobieproof én leuk om samen met kinderen maken.

Benodigdheden bodem
500 gram gehakt
2 eieren
Italiaanse kruiden

Topping
Gezeefde tomaten
Geraspte kaas
Er zijn honderden verschillende manieren om je Meatza te beleggen, stel je eigen topping samen en wees creatief.

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Gehakt aanmaken met eieren en Italiaanse kruiden. Kneed dit goed samen en maak er een bal van. Op de bakplaat leg je een vel bakpapier en vervolgens druk je de ronde vorm hierop plat zodat er een bodem ontstaat. Houd je van een dunne bodem dan verkort je de baktijd, kies je voor een dikke bodem dan moet je ongeveer, afhankelijk van jouw oven, 15 minuten baktijd aanhouden.

Laat de bodem even afkoelen en giet het overtollige vocht af.  Smeer een laag gezeefde tomaten over de bodem. Je plaats de toppings naar keuze erop en maakt het af met geraspte kaas. Plaats de Meatza in de oven en bak deze nog 10 minuten verder af. De Meatza is klaar als de kaas gesmolten is.

Aan low carb/glutenvrije toppings geen gebrek, denk aan champignons, salami, kaas, tomaten en ga zo maar door. Serveer de Meatza met een groene salade.

Slice that bitch up!
Meatza

 

Beeldmateriaal: The clothes make the girl

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s