Personal: Miss Two-Faced & The Circle of Trust

20140504-013024.jpg

Naarmate je ouder wordt merk je (sneller) met welke mensen je wel of niet wilt om gaan. Je plaatst ze, bewust of onbewust, in bepaalde categorieën. Je beschermt jezelf tegen bepaalde personen door ze niet in je leven te laten. Je ziet mensen komen en gaan. Je vriendenkring krimpt, want er zijn geen raakvlakken meer. Kortom je bent hard aan het werk om je eigen ‘Circle of Trust’ te creëren. Robert de Niro zei het in “Meet the Parents” tegen Ben Stiller.

The Circle of trust
Iedereen heeft zo een circle, vaak onbewust, heel persoonlijk en helemaal van jou. Niemand kan jou opleggen wie er wel of niet in moet staan. Want deze circle bestaat alleen in jouw hoofd. Van buitenaf kan men alleen een ruwe schets maken en gokken wie er wel of niet in zit.

Mijn ‘Circle of trust’ bestaat uit personen waarvoor ik mijn hand zonder twijfel in het vuur zou steken. Ik heb geen lijst met voorwaarden waar ze aan moeten voldoen, want er zitten ook personen in mijn circle die ik niet vaak zie of dagelijks spreek.

Het gaat om mensen die ik recht in de ogen kan aan kijken en zij mij zien, net zoals ik hen zie, puur, zuiver en eerlijk.

Laatste halte, uitstappen!
Wat te doen als mensen uitstappen? Geheel vrijwillig zijn personen uit mijn circle gestapt. Prima, ik kan ze moeilijk tegen houden. Dit is geen verlies, integendeel, deze mensen verdienen geen plek in the circle. Vaak gaat het om mensen die two-faced zijn. Personen die amen in je gezicht zeggen en je vervloeken bij een ander. Vertrouwen daar draait het bij mij om. Een two-faced zul je gewoon two times een bitchslap moeten geven, dat verdienen ze dan ook wel. Helaas is een bitchslap ook niet altijd effectief bij dit soort dwazen, want zij zijn dwaas genoeg om in eigen leugens te (blijven) geloven.Circle of Trust and you

Sterk & vrij
Kwel jezelf niet als je bepaalde personen ziet gaan. Leer ervan en laat het je sterker maken. De klap zal misschien harder aankomen als het om een familielid gaat. Je zult misschien niet meteen inzien en begrijpen waarom iemand eruit is gestapt. Dit heeft tijd nodig.
Soms is er een ongelukkige situatie nodig om te beseffen wie wel je ware vriend is en stappen anderen uit bij deze eindhalte. Dit zegt wat over hen en niet over jou.

 

Fide, sed cui vide.

2 thoughts on “Personal: Miss Two-Faced & The Circle of Trust

Geef een reactie

