My oh so Low carb Life

Low Carb Life

Toen met ik mijn blog begon had ik mezelf voorgenomen om veel te posten over mijn low carb life, oftewel koolhydraatarm eten. Helaas merkte ik snel genoeg dat ik het voor mezelf hield en liever over andere dingen schreef. In mijn omgeving werd juist gevraagd naar meer posts over mijn low carb eten en hoe ik ben afgevallen. Tijd voor een low carb post dus.

Vorig jaar heb ik een streng koolhydraatarm dieet gevolgd en ben ik 15 kilo afgevallen. Nu ik op mijn streefgewicht zit let ik nog steeds op want de combinatie gluten, zetmeel en suiker werkt in mijn nadeel. Brood, pasta, rijst, aardappels en suiker beperk ik. Ik ben mij vooral gaan verdiepen in gezond en puur voedsel. Natuurlijk eet ik ook wel eens pasta en ook vaak sushi maar ik houd het in balans. Een koolhydraatrijk maaltijd per dag kan geen kwaad, maar het moeten er bij mij geen drie zijn dan vliegen de kilo’s er aan.

Nu kun je wel of geen voorstander zijn van koolhydraatarm eten, los van het feit dat je er mee kunt afvallen kan het ook erg gezond zijn. Hieronder een lijst met producten die ik vaak gebruik en waar ik stiekem niet zonder kan.

Amandelmeel
Waarom amandelen goed voor je zijn en welke vitamines ze bevatten lees je hier. Amandelmeel gebruik ik standaard als ik muffins, cakes, ontbijtkoek of een taartbodem bak. Het is erg lekker en gezond en vooral fijn als vervanger van meel. Tegenwoordig vind je in steeds meer winkels amandelmeel, nadeel is dat het behoorlijk duur is. Ik koop amandelmeel bij de Tuinen als het in de aanbieding is. Als je amandelmeel recepten in Google tikt dan kom je van zelf veel recepten tegen.

Kokosmeel
Kokosmeel is erg gezond en je kunt er prima mee bakken. Via www.eetgoedvoeljegoed.com van Heleen ben ik de meest lekkere kokosmeel recepten tegen gekomen. Ik bak zelf minder vaak met kokosmeel omdat het anders van structuur is en vraagt om bepaalde verhoudingen wil je er lekker mee bakken. Op de blog van Heleen vind je plenty of  information over kokosmeel en hoe je er mee moet bakken. Nadeel is dat ook dit product relatief duur is dan meel maar je hoeft er steeds weinig van te gebruiken.

Sojameel
Sojameel bevat in vergelijking met amandelmeel en kokosmeel meer koolhydraten maar is nog steeds gezonder dan gewoon meel. Sojameel koop ik gewoon in de supermarkt, het is goedkoper dan amandelmeel en kokosmeel. Ik meng sojameel vaak met amandelmeel zodat ik minder amandelmeel hoef te gebruiken.

Sunny Bee brood Nonkels

Het is Nesrin. N E S R I N for the love of god

Het is Nesrin. N E S R I N for the love of god

Bij een koolhydraat arm levensstijl denk je al gauw dat je absoluut geen brood mag eten. Gelukkig bestaat er lekker brood met heel weinig koolhydraten. Ik bestel vaak drie tot vier broden bij mijn biologische bakker en leg het in de vriezer. Het brood heet Sunny Bee brood Nonkels, ik weet niet of je dit brood bij andere biologische bakkers kunt kopen.

Amandelpasta
Amandelpasta is zo lekker, ik vind het heerlijk op brood. Je vind het tegenwoordig in veel winkels.

Eiwitshake
Na mijn zwangerschap voelde ik mij ellendig, baby eruit en een enorm flubber vet lichaam terug. Al snel verving ik een maaltijd door een eiwitshake. Deze shakes bevatten weinig calorieën en koolhydraten en veel eiwit. Je kunt ze in allerlei smaken bestellen, van granny’s applepie tot white chocolate. Ik bestel mijn shakes bij Body & Fit shop en drink deze alleen als ik wil afvallen.

Recepten & blogs
Dankzij Gezond leven van Jacoline ben ik zelf veel gaan bakken (denk aan mijn keukenfobie), zij heeft zo veel lekkere en makkelijke recepten die vaak gezond én koolhydraatarm zijn. Jacoline is puur natuur, zonder E-nummers gebruikt natuurlijke zoetstoffen ook al wil je niet afvallen haar recepten raad ik iedereen aan!
Ook van Heleen www.eetgoedvoeljegoed.com heb ik super veel geleerd en gebakken. Deze twee bloggers zijn zo in to health and good food!Amandelpasta en Low carb brood

 

Verleiding
Ook ik zit wel eens lui op de bank met een pot Ben & Jerry’s of een doosje macarons, het leven moet wel leuk blijven en soms wil je gewoon lekker stuiterend door het leven gaan door zo een sugar rush. Keep it clean & simple het gaat om de balans.

4 thoughts on “My oh so Low carb Life

Geef een reactie

