TAG: Mijn leven als mama

Daily Cup of BlaBlaBla

Moeder. Ik zocht het op in de Van Dale: moe·der (devmeervoud: moeders1.vrouw die één of meer kinderen heeft. Ja die heeft het dik vet mis.
Je kunt het begrip moeder niet vertalen want dit zijn niet enkel woorden maar ook emoties, gevoelens en een super sterk instinct waar je U tegen zegt. Als je aan je eigen moeder denkt dan heeft dit een compleet andere vertaling dan het moeder-zijn zelf ervaren. Because we all did hate our mom’s once or twice en zelf probeer je natuurlijk een supermom te zijn. Eentje die het wel even anders doet. Ahum.

Deze TAG heb ik overgenomen van Linda love2bemama.nl. Aanrader leuke mommyblog.

Ben je een werkende mama of thuisblijfmama?
Momenteel een werkende mama, maar met alle vrijheid, mijn man en ik runnen een eigen zaak. Tijdens de eerste zwangerschap studeerde ik, toen ik aan mijn scriptie werkte was mijn dochter 1 jaar. Goede combinatie trouwens, tandjes die doorkomen en werken aan een scriptie. NOT. Na het afstuderen kon ik direct aan de slag, ik werkte parttime op de afdeling Marketing & Communicatie van een school. Na mijn tweede zwangerschap heb ik ruim een jaar thuis gezeten. Dit was prima, een kleuter, een baby, mijn man en het huishouden hielden mij bezig, nog meer dan een fulltime job. No fulltime job can’t beat being a mother. Believe me.Daily Cup of BlaBlaBla

Na een jaar ‘thuismoederen’ (lees: voor de kinderen zorgen, wassen, strijken, stofzuigen, opruimen, van schoolplein naar speeldates rennen, zwemles en gymles) vond ik het wel best, ik nam afscheid van mijn twee beste vriendinnen: de wasmachine en de droger en ging parttime aan de slag op kantoor. En vanaf januari 2014 ben ik begonnen met bloggen. Mijn conclusie, doe wat jij fijn vindt als moeder, een thuisblijfmoeder heeft zwaar, onderschat dit nooit.

Zou je het anders willen?
Nee op dit moment loopt alles goed. Ik ben een moeder en dit staat altijd op nummer 1. Ik ben blij dat ik mijn eigen uren kan indelen op kantoor en geef altijd prioriteit aan de kinderen. Therefore ben ik intens gelukkig dat ik geen loonslaaf ben die 08:30 kantoor MOET zijn en dat het legaal is om 17:00 je pc af te sluiten want 16:59 zou je illegaal bezig zijn.

Mijn kinderen slapen altijd in hun eigen bed…
Ehm, NOT. Ik hoop dat niemand van het consultatiebureau dit leest, want daar knik ik altijd braaf ja op deze vraag. Ergens midden in de nacht sta ik op om mijn huilende peuterzoon uit zijn ledikant te halen en leg hem bij mij in bed. Mijn dochter heeft vaak tussen ons in geslapen, toen haar broertje kwam heeft hij dit plekje gewoon overgenomen. Waarom? Omdat 55x per nacht je bed Little PrinceLittle Princessuitstappen gewoon te zwaar is en eerlijk ze slapen gewoon door als ze naast je liggen. Komt goed, mijn dochter slaapt nu ook gewoon in haar eigen bed.

De beste aankoop voor je kindjes:
De Bugaboo Cameleon en Bugaboo Bee kinderwagens. Niet alleen de beste aankoop voor mijn kinderen maar ook voor mij.Bugaboo Yellow

Hoeveel kinderen zou je graag willen hebben?
Ik ben meer dan gelukkig met 2 kiddo’s maar soms wil ik toch een 3e kindje. Ik ben gezegend, we zijn gezond, gelukkig en liefdevol samen. Ik heb mijn leeftijd mee zitten, ik geef mezelf nog 3 jaar de tijd om de knoop, wel of niet, door te hakken voor een 3e kindje.

Hoe vaak ga je op ‘date night’ met je partner?
Wij plannen dit soort dates nooit. Mijn man en ik hebben hoeven niet perse de deur uit om quality time te hebben. Hij is heel spontaan, komt regelmatig met de leukste cadeautjes aan waar ik hysterisch gelukkig van word. We denken aan elkaar en kunnen niet zonder elkaar, het besef wat we BC (Before Christ Child) waren is onze basis, de kinderen zijn een verrijking in onze relatie.

Favoriete bezigheid van je kinderen?
Dit verschilt. Bij slecht weer kijken we films samen, bij lekker weer zijn we veel buiten, dan kunnen we de hele middag druk zijn in de tuin, gaan we naar de kinderboerderij of hebben de kinderen met tante KahKah (Alev dus) een members-only VIP trip naar de dierentuin. Ja helaas mag ik dan niet mee.

Heb je tijdens je zwangerschap een miskoop gedaan?
Ja een bankstel die nu op Marktplaats staat.

Hebben jullie een grotere gezinsauto aangeschaft?
Nee. Noooooo way dat wij in een space wagon/moederschip met schuifdeur gaan zitten (sorry, with all due respect voor alle gezinnen die dit wel hebben). Wij houden allebei van auto’s, wel hebben we een tweede auto aangeschaft.

Ben je nu zwaarder of lichter dan voor je zwangerschap?
Een rekensom. Gewicht voor 1e zwangerschap: 55 kilo. Gewicht voor de bevalling: 89. Een half jaar erna stond de teller op 57. Tijdens mijn tweede zwangerschap ging ik van 58 naar 91 en van 91 terug naar 55.

Wat is je droomvakantie met kids?
Door heel Thailand reizen.

Wat is je droomvakantie zonder kids?
Ibiza.

Mijn hart smelt als…
ik zie en voel dat ik moeder ben. Dit is een bizar gevoel die soms bezit neemt over mijn geest en lichaam en kan mij zeer kwetsbaar maken. Het idee dat ik MOEDER ben is soms nog zo onrealistisch.

Waar shop jij de leukste kinderspullen?
kleertjes.com, Hema en Ikea.

Favoriete make-up en verzorgingsproducten?
Dit verschilt enorm. Van low budget Essence tot high end Chanel.Perfume

A-merk of huismerk?
Maakt mij geen drol uit, als het maar goed is. Oké alleen zweer ik wel op Ariël wasmiddel.

Heb je altijd al een kinderwagen gehad?
Nou niet voordat ik kinderen had.

Wat is het leukste aan het moederschap?
Samen lachen. Zien dat ze leren, zich ontwikkelen en dat zo een klein mensje ook zelf denkt en doet op zijn of haar eigen manier. It’s like magic.

Voel je vrij om de tag over te nemen!
Ik wil deze tag graag doorgeven aan Wolferien, Shechangedmeforever en inaflowaroundtheworld een paar mommy-bloggers die ik volg.

XoXo mommy Nessa

SATC Charlotte Cupcakes

 

Vintage Valentino
De scene uit SATC movie waar Charlotte een nervous breakdown krijgt is wel heel herkenbaar.

2 thoughts on “TAG: Mijn leven als mama

Geef een reactie

